۱۳۸۸ تیر ۲۶, جمعه

همه كساني كه در قطع كردن سيستم اس‌ام‌اس دست داشته‌اند!





بعد از انتخابات يكسري از افراد همراه سيستم اس‌ام‌اس بازداشت موقت شدند!از ميان آن همه افراد تنها سيستم اس‌ام اس آزاد شد ولي دوباره براي پاسخ دادن به پاره‌اي از سوالات بازداشت شد! در اين مطلب تصميم داريم به اين موضوع بپردازيم كه چه كساني در قطع شدن سيستم اس‌ام اس دست داشته‌اند.
امكان دارد همان خس و خاشاكي كه توي خيابان به دنبال راي شان مي‌گشتند به دليل مقابله با گاز گريه‌آور سيستم مركزي اس‌ام اس را آتش زده تا با دود ناشي از آن از ريختن اشك جلوگيري كنند و غافل از اينكه با اين كار اس‌ام اس را تعطيل كرده و فرستاده‌اند پي كارش!
البته اين احتمال هم وجود دارد كه خبرنگار بي‌بي‌سي قبل از اينكه با گلوله ندا آقا سلطان را كشته باشد با همان گلوله سيستم اس‌ام اس را از كار انداخته باشد و البته از آن فيلم هم گرفته باشد تا به موقع آن را اكران بكند!
يكي ديگر از كساني كه ممكن است سيستم اس‌ام اس را از كار انداخته باشد مير حسين موسوي است.او با از كار انداختن اين سيستم قصد داشته كه از ارسال تبريك به وسيله اس‌ام اس به محمود احمدي‌نژاد به خاطر پيروزي خيلي قاطعش در انتخابات جلوگيري به عمل بياورد!
همين بازداشت شدگان اخير هم ممكن است دستي در از كار انداختن سيستم اس‌ام اس داشته باشند؛ وگرنه چه دليلي دارد كه آنها را درست روز قطع شدن اس‌ام اس بگيرند و بيندازند توي هلفدوني!؟
به نظر مي‌آيد كه اس‌ام اس را همان كساني قطع كرده‌اند كه بالاخره آزاد خواهند كرد!
از ديگر كساني كه مظنون به قطع كردن اس‌ام اس است خود همان ندا آقاسلطان است.به نظر ما او اين سيستم را قطع كرد و بعد براي اينكه دستش رو نشود به خبرنگار بي‌بي‌سي پول قابل توجهي داد!
محسن ميردامادي هم از آن دسته افرادي است كه مشكوك به قطع كردن سيستم اس‌ام اس است.به نظر صاحب اين قلم ميردامادي به شيوه رابين هود خودش را به سيستم مركزي اس‌ام اس رسانده و بعد از اينكه آن را قطع نموده خودش را گم و گور كرده تا دست كسي به او نرسد!
هر كس كه گفته است غلامحسين الهام با الهام از محمود احمدي‌نژاد دستور قطع كردن سيستم اس‌ام اس را داده است سخت در اشتباه است چرا كه ما تحقيق كرديم و متوجه شديم كه غلامحسين الهام با الهام از محمود احمدي‌نژاد يك چنين دستوري را نداده است!
البته وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات هم نمي‌تواند دستور قطع سيستم اس‌ام اس را داده باشد چرا كه او در روزهاي انتخابات و نيز روزهايي كه جمله وقايع اخير خيلي در آن شايع بود آنقدر دستور براي دادن داشت كه تا به اين يكي دستور مي‌رسيد شب مي‌شد!
شايد مردم تهران، اصفهان، مشهد و كليه شهرهايي كه در آن تعداد قابل‌توجهي خس و خاشاك دارد با پرداخت نكردن به موقع هزينه ماهيانه مربوط به اس‌ام اس كاري كرده‌اند كه وزارتخانه مربوطه وادار به قطع سيستم اس‌ام اس آنها شده است!
شيخ مهدي كروبي هم از كساني است كه در اين زمينه در مظان اتهام است.كسي كه وقتي حزب نداشت پنج ميليون راي آورد و بعد از تاسيس روزنامه و حزب سيصد هزار تا راي آورد از دستش هر كاري از جمله قطع سيستم اس‌ام اس بر مي‌آيد!منتها به چه شيوه‌اي اين كار را كرده نمي‌دانيم.بايد او را به قسمتي از منطقه خوش آب و هواي دركه دعوت كرده و طي يك گفت‌وگوي دو طرفه(و بلكه هم بيشتر!) چگونگي‌اش را سوال كرد!
همين الان متوجه شديم كه مي‌تواند كار خواننده ترانه «خوش به حالت تكه سنگ كه نداري دل تنگ» باشد.تصور ما بر اين است كه وي با همان تكه سنگي كه در شعر به آن استناد كرده زده به سيستم اس‌ام اس و آن را از بيخ قطع كرده است!
البته اين امكان هم وجود دارد كه اصولا يك چنين سيستمي قطع نبوده و چون در جامعه شايعه قطع اس‌ام اس پيچيد مردم به خيال قطع بودن به يكديگر پيامك نزدند تا پيروزي احمدي‌نژاد را تبريك بگويند!
البته افراد ديگري هم مي‌توانند در قطع شدن سيستم اس‌ام اس دخالت داشته باشند كه براي جلوگيري از گنده شدن نام شان از بردن اسم آنها در اين روزنامه خودداري مي‌كنيم!

مهدي طوسي - روزنامه اعتماد ملي

[با تشکر ويژه از دوستان عزيزم خانم م. و آقای ا.]


2 نظرات:

nazgol گفت...

سلام دوست عزیز
با اجازه, شما رو لینک کردم:
http://nazgolnevisi.blogspot.com

mohammad گفت...

matlab kheili jaaleb bood...amma ksesh chize dge bood...kolli khandidam un akso ke didam


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Real Estate. Powered by Blogger