۱۳۸۸ تیر ۸, دوشنبه

چرا...؟

نمی خواستم اینو بنویسم. به نظرم رسید شاید توضیح واضحات باشه. اما وبلاگ مهسا رو که خووندم دیدم نوشتنش خالی از لطف نیست...
ساعت نزدیکای 10 شب بود. داشتم برمی گشتم خونه. تصویرایی که چند دقیقه قبل دیده بودم یه کم گیجم کرده بود. مغازه های بسته... صدای بوق ممتد ماشینا... خیابونی که با سنگ و آجر فرش شده بود... تظاهرات مردم... شعار دادنا... هوای پرشده از گاز اشک آور... صدای تیر اندازی... حمله ی وحشیانه پلیس به دو تا دختر جوون که فقط جرمشون کند راه رفتن و تماشای تظاهرات بود... گرچه که سعی کرده بودم زود از تو شلوغی فرار کنم اما صحنه های زیادی رو دیدم که تا قبل از اون فقط شنیده بودم... تصمیم گرفتم راهمو عوض کنم و از یه مسیر خلوت تر برم خونه. نمی دونم چی شد که یه کوچه زودتر از کوچه مورد نظرم پیچیدم . انقدر حواسم پرت بود که تابلوی بن بست و تجمع افراد زیادی که سرکوچه بودنو ندیدم. وقتی متوجهشون شدم که داشتم از بینشون رد می شدم. سمت چپم به تعداد آدما موتور پارک شده بود. جالب اینجا بود که همه یه دست کلاه کاسکت های نویی سرشون بود. تعدادشون به خوبی 40 50 نفر بود و اون جایی که جلوش وایساده بودن و دائم هم رفت و آمد داشتن یه تابلو داشت که روش نوشته بود: پایگاه مقاومت بسیج ناحیه ........ رفتم ته کوچه و دور زدم. به نظرم تجمع مهمی نیومد. آخه ساختمونه شبیه مسجد بود و قیافه ها و لباسای آدماشم عادی بود. گفتم شاید مراسمی بوده. اما موقع برگشتن چیز جالبی دیدم. بعضیاشون به دست و بازو هاشون نوار سبز بسته بودن!! اونم جوری که خیلی تابلو بود! یه دفعه هم دوتاشون سوار موتوری که صدای اگزوزش کر کننده بود اومدن طرفم. اون موقع تازه چوبای تو دستشونودیدم. نمی دونم که به چی هم می خندیدن... همین موقع بود که 2تا ماشین وارد کوچه شد و باعث شد جمعیت کنار بره تا بتونم از کوچه برم بیرون.
دیگه برام عین روز روشن شد که شیشه شکستن و خسارت زدن و آزار مردم کارکیاس. شاید تا قبلش به خودم می گفتم که مردم خودشون عصبانین و اینم یه نشونه از اعتراضشونه. آخه این چیزا توی اعتراضا همیشه بوده و به قول کتاب انقلاب نمی شه نباشه چون تا حالا سلبقه نداسته که نباشه!!!اما فهمیدم که شعبون بی مخ های جدید خیلی حرفه ای تر و سازمان دهی شده تر و با برنامه تر عمل می کنن و احتمالا برای کاراشونم یه عالمه حدیث و آیه به خوردشون دادن!
فقط این وسط دلم برای بسیج سوخت. چرا جایی که یه روز برای حمایت از مردم شروع به کار کرد، الان باید یه جای دنج برای یه عده منافق ضد مردم باشه؟

0 نظرات:


Free Blogger Templates by Isnaini Dot Com and Real Estate. Powered by Blogger